Οριζόντιο μενού - MEGA

Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

Προγράμματα Αγωγής Υγείας 2015-2016 στη θεματική: Κυκλοφοριακή Αγωγή


Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
1o ΔΣ Ρεθύμνου: Μπατσολάκη Γεωργία, Μάζνης Γεώργιος
ΤΜΗΜΑ: Γ΄ τάξη, 15 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 μήνες
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: στην Ευέλικτη ζώνη, μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά)
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: 
1) Στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία από τη Δ/νση Τροχαίας 
2)  Ampofo-Boateng, K. & Thomson, J.A., «Pupils' perception of safety and danger on the road». British Journal of Psychology 82, 1991 σελ. 487-505. 
3) Ampofo-Boateng, K. & Thomson, J.A., Grieve, R., Pitcairn, T., Lee, D.N. and Demetre, J.D., «A developmental and training study of pupils' ability to find safe routes to cross the road». British Journal of Developmental Psychology 11, 1993 σελ.31-45. 
4) Colborne, V.H. & Sargent, J.K., «A survey of road safety in schools: education and other factors». Transport and Road Research Laboratory, Department of the Environment, RRL Report LR 388. 1971. 
5) Cross, T.R. & Pitekethly A., «Speed, education and children as pedestrians: a cognitive change approach to a potentially dangerous naïve concept». International Journal Science Education, 10 (5), 1988 σελ. 531-540. 
6) Πέγκυ Φούρκα, Βαλιώ Καρανδάκη, Περιπέτεια στην Τραυματούπολη, εκδ. Ψυχογιός 
7) Σφυροέρα Σ., Μπιπ Μπιπ πρόσεχε! Ηλεκτρονικές Τέχνες, 1994
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Συνεργαστήκαμε με την Τροχοπρόληψη Ρεθύμνου κι επισκέφτηκε την τάξη μας ο Πρόεδρος κ. Καραβιώτης Γιώργος για να συζητήσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στα θέματα οδικής ασφάλειας. Επίσης στην άσκηση και παρατήρηση στο πραγματικό οδικό περιβάλλον μας συνόδεψαν τρεις φοιτήτριες του Π.Τ.Δ.Ε που έκαναν την πρακτική τους στην τάξη μας.
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: 1) Άσκηση στο πραγματικό οδικό περιβάλλον και παρατήρηση 2) Παιχνίδι ρόλων στην πλατεία Μικρασιατών (έξω από το σχολείο)
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκοπός του προγράμματός μας ήταν η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων, θετικής στάσης και συμπεριφοράς απέναντι στους κανόνες του Κ.Ο.Κ. 
A) Στη συνάντηση γονέων στην αρχή της σχολικής χρονιάς ενημέρωσα όλους τους γονείς για τους στόχους του προγράμματος και ζήτησα να αποτελούν οι ίδιοι θετικό πρότυπο για τα παιδιά τους. Ανάλυσα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας στη χρήση του οδικού περιβάλλοντος σε σχέση με τους ενήλικες, παρουσίασα τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών και εξήγησα τον τρόπο που μπορούν να τα βοηθήσουν ώστε να κινούνται με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες. 
B) Στην τάξη με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού, βίντεο από το youtube,  εικόνων από φυλλάδια και αφισών από το Ινστιτούτο Πάνος Μυλωνάς συζητήσαμε για τον ασφαλή τρόπο με τον οποίο διασχίζουμε ένα δρόμο, οδηγούμε το ποδήλατό μας και ταξιδεύουμε ως επιβάτες. Τα βιβλία και τα φυλλάδια όποιος μαθητής ήθελε τα δανειζόταν και τα μελετούσε σπίτι του.
Γ) Οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε τη διαδρομή από το σχολείο ως το Δημαρχείο που βρίσκεται και ο φωτεινός σηματοδότης. Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες με τη συνοδεία τριών φοιτητών κι εμάς στάθηκαν σε διαβάσεις όπου παρατήρησαν και σημείωσαν σε χαρτί που είχαν μαζί τους: Η πρώτη ομάδα τον αριθμό των πεζών που έλεγχαν ή δεν έλεγχαν το δρόμο πριν και καθώς τον διέσχιζαν. Η δεύτερη τον αριθμό των οδηγών μοτοσυκλετών που φορούσαν ή δεν φορούσαν κράνος. Η τρίτη ομάδα κατέγραψε τον αριθμό των οδηγών και επιβατών αυτοκινήτων που φορούσαν ή δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας. Στην τάξη κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματά της. Επίσης οι ίδιοι διέσχισαν δρόμους με και χωρίς διάβαση, με φανάρι, με παρκαρισμένα οχήματα. 
Δ) Κατασκευάσαμε στην τάξη δύο μακέτες κυκλοφοριακής αγωγής με δρόμους, κτίρια, πλατείες, σήματα, αυτοκινητάκια, πεζούς και παίξαμε.
Επίσης παίξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι που βρίσκεται στη σχετική ενότητα στο Τετράδιο Εργασιών στη Μελέτη Περιβάλλοντος.
Ε) Φτιάξαμε τα πιο γνωστά σήματα οδικής κυκλοφορίας με χαρτόνι, αφού πρώτα παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για το σχήμα, το χρώμα και τη σημασία τους.
ΣΤ) Κατασκευάσαμε τρισδιάστατα αυτοκινητάκια από χαρτοκιβώτια. Ο μαθητής έμπαινε μέσα και με τιράντες το στήριζε στους ώμους του.
Ζ) Παίξαμε παιχνίδι ρόλων στην πλατεία Μικρασιατών με σήματα, πεζούς και οδηγούς.
Η) Φτιάξαμε κάρτες με ζωγραφιές και συνθήματα για τη χρήση κράνους και ζώνης με σκοπό να τα μοιράσουμε στους οδηγούς που δεν τηρούσαν τον αντίστοιχο κανόνα.
Θ) Καλέσαμε τον πρόεδρο της Τροχοπρόληψης κ. Γιώργο Καραβιώτη στην τάξη μας. Μίλησε πολύ παραστατικά στους μαθητές και τους μοίρασε αυτοκόλλητα συνθήματα.
Ι) Οι εκπαιδευτές και μαθητές του ποδηλατικού αθλητικού συλλόγου "Άτλας" επισκέφτηκαν το σχολείο μας και μίλησαν για την αξία του ποδηλάτου και τον ασφαλή εξοπλισμό που απαιτείται. 
Κ) Λύσαμε προβλήματα μαθηματικών με τα στατιστικά στοιχεία των τροχαίων ατυχημάτων.
Λ) Στο τέλος της καλοκαιρινής γιορτής παρουσιάσαμε στη σχολική αυλή μια δραματοποίηση του τραγουδιού "Στην πόλη περπατάω". Στίχοι: Βαλεντίνη Παυλίδη, μουσική: Παγκράτης Παυλίδης
Η δραματοποίηση που παρουσιάστηκε στο τέλος της σχολικής χρονιάς στα πλαίσια της καλοκαιρινής γιορτής θεωρώ ότι συνέβαλε πολύ στην επιτυχία των στόχων του προγράμματος. Οι μαθητές ρωτήθηκαν και συμφώνησαν όλοι για την επιλογή του συγκεκριμένου τραγουδιού που μεταδίδει τα πιο σημαντικά μηνύματα οδικής ασφάλειας. 
Αναλύσαμε τους στίχους, σχεδιάσαμε όλοι μαζί τον τρόπο παρουσίασης, χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τα σήματα και τα αυτοκίνητα. Για ζώνες ασφαλείας χρησιμοποιήσαμε φαρδιές μαύρες υφασμάτινες ζώνες. Μοιράσαμε ρόλους και κάναμε πολλές πρόβες για να αποδώσουμε παραστατικά και θεατρικά το περιεχόμενο του τραγουδιού. Το αποτέλεσμα μας αντάμειψε!
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 
Επιλέγω τη δραματοποίηση, αν και η άσκηση στο πραγματικό περιβάλλον είναι  η πιο αποτελεσματική μέθοδος διδασκαλίας, γιατί για τα παιδιά ήταν πολύ ευχάριστη και οι στίχοι του τραγουδιού με τη μουσική εντυπώθηκαν στη σκέψη τους. Παρουσιάστηκε σε ευρύ κοινό στα πλαίσια της καλοκαιρινής γιορτής για τη λήξη  του σχολικού έτους. Συνδύασε διάβαση, σήματα,τροχονόμο, ποδήλατο με χρήση κράνους, αυτοκίνητο με χρήση ζώνης και πέρασε τα μηνύματα οδικής ασφάλειας με παιγνιώδη τρόπο στους γονείς και στους μαθητές που παρακολούθησαν.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Ένα πρόβλημα ήταν ότι δεν καταφέραμε να βγούμε ξανά στο δρόμο και να μοιράσουμε τις κάρτες με τα μηνύματα που είχαμε φτιάξει, γιατί δεν την είχαμε εντάξει στον προγραμματισμό των διδακτικών επισκέψεων και ο Διευθυντής δεν ενέκρινε την πραγματοποίησή της. Ένα δεύτερο ότι δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στα Χανιά, επειδή δεν υπήρχε συμμετοχή από άλλες τάξεις ώστε να μειωθεί το κόστος του εισιτηρίου για κάθε μαθητή.
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ

Κυκλοφορώ με ασφάλεια
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
3ο Δ.Σ. Ρεθύμνου: Λιακου Βασιλική - Δρανδακη Γαρυφαλλιά
ΤΜΗΜΑ: Γ1- Γ2, 29 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: στην Ευέλικτη ζώνη, μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά) 
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: Επίσκεψη από Τροχαία Ρεθύμνου, σχολικής τροχονόμου & Πυροσβεστικής
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αρχικά παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι σχετικό με την κυκλοφοριακή αγωγή. Συζητήσαμε τους κανόνες στους οποίους θα έπρεπε να υπακούμε όλοι για να κινούμαστε με ασφάλεια. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες. Η πρώτη ομάδα έγραφε κανόνες για τους οδηγούς οχημάτων, η δεύτερη για τους ποδηλάτες, η τρίτη για τους πεζούς και η τέταρτη συνθήματα που θα έπρεπε να υπάρχουν. Κάθε ομάδα είχε μια κόλλα Α3, όπου στη μισή έγραφε τους κανόνες και στην άλλη ζωγράφισε κάτι χαρακτηριστικό. Μας επισκέφτηκε ένας τροχονόμος, ο οποίος μας έδειξε διάφορα βιντεάκια, μας μίλησε για τα σήματα και έλυσε απορίες των παιδιών. Έχοντας γίνει μια πρώτη προσέγγιση για τα σήματα, ψάξαμε στο διαδίκτυο να βρούμε κάποια και την σημασία τους για πεζούς και οδηγούς. Το κάθε παιδί αποτύπωσε σε χαρτι σήματα που συναντάει στην καθημερινότητά του στο δρόμο και φτιάξαμε ένα όμορφο κολλάζ. Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε έχοντας κατασκευάσει μεγάλα σήματα και φανάρια. Επισκεφτήκαμε την κυρία Ελένη, την σχολική τροχονόμο, και μας μίλησε για το έργο της. Μας έδειξε πως κινείται και την σημασία που έχει αυτό που κάνει. Πραγματοποιήσαμε μια βόλτα στην πόλη και γύρω από το σχολείο μας παρατηρώντας τα σήματα που υπάρχουν, είπαμε τι σημαίνουν, είδαμε παραβάσεις του ΚΟΚ και φωτογραφίσαμε τα "κακώς κείμενα".  Πριν το τέλος μας επισκέφθηκε η πυροσβεστική. Μας έδειξαν ένα βίντεο, μας μίλησαν για τους κινδύνους που υπάρχουν και τη δράση τους, ενώ μας άφησαν να μπούμε στα οχήματά τους και να δοκιμάσουμε τις στολές τους και τα κράνη τους. Στο τέλος όλοι μαζί συζητήσαμε για όλα αυτά που μάθαμε και το πως πρέπει να κινούμαστε για να είμαστε όσο γίνεται περισσότερο ασφαλείς.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η βόλτα μας στην πόλη ήταν η πιο σημαντική δραστηριότητα. Βγήκαμε έξω από το σχολείο, παρατηρήσαμε τα σήματα, τις διαβάσεις, τα πεζοδρόμια και την ίδια την κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους. Τα παιδιά αναγνώρισαν με σχετική ευκολία τα σήματα, αλλά και τις παραβάσεις, που είδαν να συμβαίνουν μπροστά στα μάτια τους. Φωτογράφισαν ό,τι δεν ήταν κατά την κρίση τους σωστό, όπως σήματα με πολλά αυτοκόλλητα, μικρά πεζοδρόμια, καρέκλες και τραπεζάκια καφενείου πάνω στο πεζοδρόμιο, παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, παράβαση του ΚΟΚ από οδηγό μηχανής.
Είναι η πιο σημαντική, γιατί τα παιδιά έδειξαν πόσα πολλά είχαν μάθει, έκαναν διάλογο μεταξύ τους, όταν έβλεπαν κάποιου είδους παράβαση, και έβρισκαν λύσεις. Ήταν πιο παρατηρητικοί και κινούνταν με ασφάλεια.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα, παρά μόνο στην έξοδό μας από το σχολείο λόγω των πολύ μικρών πεζοδρομίων, αλλά τελικά το χρησιμοποιήσαμε ως θετικό στοιχείο, αφού τα παιδιά έπρεπε να είναι σε εγρήγορση λόγω κι εμποδίων που υπήρχαν και να είναι προσεκτικά.


Κυκλοφορώ με ασφάλεια στη γειτονιά και στην πόλη μου
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
8ο Δ.Σ. Ρεθύμνου: Χατζηδήμος Αθανάσιος, Παπαδομιχελάκη Μάρθα
ΤΜΗΜΑ: Γ1, Γ2, 41 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Πάνω από 2 μήνες
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: στην Ευέλικτη ζώνη, μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά)
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας 
http://www.yme.gr/pdf/e_book_podilatakias.pdf
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Συνεργασία με τη σχολή οδηγών  του κυρίου Τζανιδάκη & με το σχολικό  μας τροχονόμο τον κύριο Μανόλη
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: Επίσκεψη στην πόλη του Ρεθύμνου με το αστικό λεωφορείο. Περπατήσαμε στην πόλη χρησιμοποιώντας σωστά τις διαβάσεις και τα φανάρια και επισκεφτήκαμε τη σχολή οδηγών του κυρίου Τζανιδάκη.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σκοπός μας ήταν να υιοθετήσουν οι μαθητές μας τη σωστή στάση απέναντι στην οδική κυκλοφορία και στους κανόνες που τη διέπουν μέσα από μια σειρά παιγνιώδεις δραστηριότητες.
Στην αρχή γνωρίσαμε το οδικό περιβάλλον της γειτονιάς μας και των δρόμων που περιβάλλουν το σχολειό μας.
Μάθαμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια ως πεζοί και ως επιβάτες. 
Μέσα από παιχνίδι ρόλων καταλήξαμε στους κανόνες που είναι απαραίτητοι για να οδηγούμε ποδήλατο με ασφάλεια.
Σταθήκαμε αρκετά στο κομμάτι τροχαία ατυχήματα, τις αιτίες και τις συνέπειές τους, καθώς και στο πως μπορούμε εμείς ως παιδιά να πείσουμε τους γονείς μας να αλλάξουν λανθασμένες οδηγικές συμπεριφορές.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Ως σημαντικότερη δραστηριότητα θεωρούμε  την περιήγηση που κάναμε  με το λεωφορείο και έπειτα με τα πόδια  στην πόλη του Ρεθύμνου
Ήταν η σημαντικότερη δραστηριότητα, επειδή οι μαθητές είχαν την ευκαιρία σε συνθήκες της πραγματικής ζωής να εφαρμόσουν αυτά που μάθαμε θεωρητικά κατά τις συζητήσεις μας  στην τάξη και στις  άλλες επισκέψεις.


Κυκλοφορώ με ασφάλεια
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
1ο Δ.Σ. Ανωγείων: Ξενικάκη Μαρία
ΤΜΗΜΑ: Β2, 14 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 μήνες
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: στην Ευέλικτη ζώνη, μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά)
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: "Σταμάτης και Γρηγόρης" Σουρέλη Γαλάτεια, "Το φανάρι και το στοπ" Ροντάρι Τζιάνι, ΚΟΚ για παιδιά, καλώς τον κύριο ΚΟΚ,  Κυκλοφοριακή Αγωγή με τον κ. Σωστό,  Μαθαίνω να κυκλοφορώ,  Οδική ασφάλεια,  ΚΟΚ ζωγραφίζω, www.KINDYKIDS.GR, Πινακίδες αναγγελίας κινδύνου, Οδηγός Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Με την σχολική τροχονόμο.
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: Διαδρομή σε δρόμο του χωριού με διάβαση πεζών και σήμανση.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χωρισμός μαθητών σε ομάδες,
Μεταφορικά μέσα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Χωρισμός των μέσων μεταφοράς σε 3 κατηγορίες.
Φύλλα εργασίας για τη σήμανση, φωτεινούς σηματοδότες, ΚΟΚ.
Κολλάζ με φωτογραφίες για τις 4 ομάδες που χωρίζουμε τα σήματα.
Κατασκευή πινακίδων, επιτραπέζιο παιχνίδι(φιδάκι).
Συνέντευξη από τη σχολική τροχονόμο.
Διαδρομές σε δρόμους του χωριού με διάβαση  πεζών και σήμανση.
Παιχνίδι και τραγούδια στο διαδίκτυο.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η κατασκευή πινακίδων από τα ίδια τα παιδιά και η διαδρομή στο δρόμο με τη διάβαση πεζών και τη σήμανση.
Γιατί συμμετείχαν ενεργά στην κατασκευή πινακίδων και γιατί η βόλτα στο δρόμο διασχίζοντας τη διάβαση πεζών, επισημαίνοντας τα λάθη που βλέπαμε και σχολιάζοντας τις πινακίδες, τα ενθουσίασε.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Ζητήσαμε να πάμε στο Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στα Αγγελιανά, αλλά τελικά το Πάρκο δε λειτούργησε φέτος κι έτσι δεν πήγαμε. Ζητήσαμε να μας επισκεφτεί η διοικητής του αστυνομικού τμήματος Ανωγείων κι ενώ εκείνη δέχτηκε, τελικά στο ραντεβού μας δεν ήρθε ποτέ.
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ
1. Επιτραπέζιο παιχνίδι: φιδάκι Κυκλοφοριακής Αγωγής από «άχρηστα υλικά»
2. Σήματα και φανάρια φτιαγμένα από τα παιδιά με «άχρηστα υλικά»
3. Βιντεοπαρουσίαση του προγράμματος

Κυκλοφορώ με ασφάλεια
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Κυκλοφοριακή Αγωγή
1ο Δ.Σ. Ανωγείων: Μπαλάφα Θεοδώρα, Αγγελάρη Ελένη - Ιωάννα
ΤΜΗΜΑ: Α, Β1, 37 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 μήνες
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: στην Ευέλικτη ζώνη, μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά)
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Υλικό από τις παρακάτω σελίδες: 
http://dipe.ach.sch.gr/dipeach/index.php?option=com_content&view=article&id=111:2013-02-12-18-57-04&catid=49:2013-02-19-07-44-51&Itemid=78, http://www.moec.gov.cy/agogi_ygeias/pro_kykloforiaki_agogi_chrisimo_yliko.html, http://www.kindykids.gr/teachers-material/various-topics/493-video-kykloforiaki-agwgi.html, 
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αρχικά με τους μαθητές συζητήσαμε για τα μέσα μεταφοράς από την αρχαιότητα ως σήμερα και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο. Μετά επιμείναμε στους σημερινούς τρόπους μετακίνησης και τους κανόνες που τους διέπουν μέσα από εικόνες, βίντεο και σχετικό λογισμικό. Φτιάξαμε κολάζ με ζωγραφιές από αυτοκίνητα, τρένα,ποδήλατα κ.α. φτιάξαμε πινακίδες σήμανσης και μία μεγάλη πόλη σε χαρτί του μέτρου όπου κολλήσαμε αυτοκίνητα και πινακίδες. Αφού είδαμε σε βίντεο, συζητήσαμε και επεξηγήσαμε τα σήματα βγήκαμε σε κοντινή από το σχολείο απόσταση για να εντοπίσουμε όσα πιο πολλά μπορούσαμε. 
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πιο σημαντική ήταν η βόλτα των παιδιών στον χώρο γύρω από το σχολείο ώστε να εντοπίσουν τα σήματα που υπάρχουν εκεί. Ήταν η πιο σημαντική γιατί τα παιδιά μπόρεσαν με αυτόν τον τρόπο να αντιληφθούν καλύτερα το περιβάλλον στο οποιο κινούνται και να εντοπίσουν τυχόν λάθη που κάνουν οι ίδιοι ή άτομα του περιβάλλοντος τους σε σχέση με την κίνηση πεζών και οχημάτων στο χωριό.  
ΕΜΠΟΔΙΑ: Ενώ είχε προγραμματιστεί επίσκεψη στο σχολείο από την αστυνομικό της περιοχής αυτό δεν κατέστη δυνατό παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες των εκπαιδευτικών.