Οριζόντιο μενού - MEGA

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υλικού του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) για το σχολικό έτος 2019-2020

Σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνεται για το σχολικό έτος 2019-2020 η υλοποίηση των ως κάτω αναφερόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και το εκπαιδευτικό υλικό του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ), τα οποία απευθύνονται σε μαθητές/τριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Τίτλος εκπαιδευτικού προγράμματος/υλικού Βαθμίδα Εκπαίδευσης

1. «Αν όλα τα παιδιά της γης...» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)
2. «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)
3. «Οι κάλτσες μας αλλιώς. Όλοι Ίσοι-Όλοι Διαφορετικοί» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)
4. «Ο Ρούλης Κουβαρούλης και η Ρίτσα Κουβαρίτσα» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)
5. «Ταξίδι στ’ όνειρο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο, Α ́- Β ́ τάξεις Δημοτικού)
6. «Ο κήπος με τις 11 γάτες» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο και Α ́-Γ ́ τάξεις Δημοτικού)
7. «Το παραμύθι χωρίς σύνορα» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο - Δημοτικό)
8. «Ψυχική υγεία: ενίσχυση της αυτοεκτίμησης» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό)
9. «Νιώθω ασφαλής στο σχολείο μου» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό)
10. «Συναντώντας τον Άλλον» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό)
11. «Εγώ και Εσύ... Δυναμώνουμε μαζί» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό)
12. «Το σπίτι των παιδιών» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό)
13. «Δεξιότητες για παιδιά Δημοτικού» Μαθητές/τριες σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας (Δημοτικό)
14. «Ένα παραμύθι για τη φιλία» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α ́-Β ́ τάξεις Δημοτικού)
15. «Μαθαίνοντας να αγγίζουμε τον κύκλο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α-Γ τάξεις Δημοτικού)
16. «Ας γίνουμε ομάδα... ας συνεργαστούμε» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α-Γ ́ τάξεις Δημοτικού)
17. «Όταν είμαι ο εαυτός μου... μπορώ» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α-Γ ́ τάξεις Δημοτικού)
18. «Ξέρω ποιος είμαι... ξέρω τι νιώθω...είμαι εγώ» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α-Γ ́ τάξεις Δημοτικού)
19. «Παιχνίδια παιδιών» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α ́-Δ ́ τάξεις Δημοτικού)
20. «Όταν ένα άγγιγμα με ενοχλεί» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Α ́-Δ ́ τάξεις Δημοτικού)
21. «Οι ονειροκατακτητές εν δράσει...» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Γ ́-Δ ́ τάξεις Δημοτικού)
22. «Βλέποντας μέσα από τα μάτια του άλλου» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Γ ́-ΣΤ ́ τάξεις
Δημοτικού)
23. «Κάπνισμα; Όχι εμείς!» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
24. «Παιχνίδια και Διαδίκτυο: Πρόληψη των κινδύνων χρήσης» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
25. «Μαθαίνω να αντιστέκομαι... μπορώ να επιλέγω» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις
Δημοτικού)
26. «Τα μαγικά φίλτρα στη ζωή μας» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
27. «Ένα σχολείο ελεύθερο καπνού» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
28. «Παιδιά μακριά από την πατρίδα» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δ ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
29. «Διαδίκτυο, αυτός ο άγνωστος φίλος μας» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις
Δημοτικού)
30. «Ακούω-Βλέπω-Μιλάω» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
31. «Συνδέσου με την πρόληψη» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
32. «Ένα βήμα για συζήτηση» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
33. «Ολοκληρωμένη παρέμβαση για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς, βασισμένη στη φιλοσοφία των ομοτίμων» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Ε ́-ΣΤ ́ τάξεις Δημοτικού)
34. «Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο....Χτίζοντας γέφυρες ...» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΤ ́ τάξη
Δημοτικού)
35. «Γυμνάσιο ερχόμαστε!» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΤ ́ τάξη Δημοτικού) 
36. «Η Γέφυρα της Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΤ ́ τάξη Δημοτικού)
37.«Γυμνάσιο Ερχόμαστε! Η Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΤ ́ τάξη Δημοτικού)
38. «Ένα βήμα... πριν το Γυμνάσιο» Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (ΣΤ ́ τάξη Δημοτικού)
39. «Όταν η βία και ο σχολικός εκφοβισμός χτυπούν την πόρτα του σχολείου» Πρωτοβάθμια (Δημοτικό) και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο)
40. «Σεξουαλικότητα στην εφηβεία-κίνδυνοι και προστατευτικοί παράγοντες. Πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής για μαθητές ΣΤ ́ Δημοτικού-Γυμνασίου-Λυκείου» Πρωτοβάθμια (ΣΤ ́ τάξη Δημοτικού) και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
41. «Στηρίζομαι στα πόδια μου» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
42. «Βία και Διαφορετικότητα» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
43. «Συζητήσεις Εφήβων» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
44. «Ξέρω τι Ζητάω» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
45. «Διαπροσωπικές Σχέσεις 11 – 14 ετών» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου)
46. «Όταν η βία και ο εκφοβισμός χτυπούν την πόρτα του σχολείου» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου)
47. «Διαδίκτυο ... Αυτός ο άγνωστος κόσμος μου» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
48. «Ζωή χωρίς εξαρτήσεις» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
49. «Κάπνισμα ... τι πρέπει να γνωρίζω γι’ αυτό» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις
Γυμνασίου και Λυκείου)
50. «Οι εξαρτήσεις στη Ζωή μας» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
51. «BOYS & GIRLS PLUS» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
52. «Είμαι και εγώ στην πρόληψη» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
53. «Οδηγός Πρόληψης Αλκοόλ – Ο.Π.Α.» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
54. «Πλοηγήσου με Ασφάλεια» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
55. «Ο εαυτός μου...γνωστός μα και άγνωστος συνάμα» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
56. «Εγώ και οι άλλοι... διαφορετικοί αλλά και μαζί» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
57. «Επιλέγοντας και αποφασίζοντας» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
58. «Αλλάζοντας...» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
59. «Άγχος... τι να κάνω με αυτό;» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
60. «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
61. «Εξάρτηση: ανθρώπινη ανάγκη ή εγκλωβισμός;» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)
62. «Επικοινωνώ... Βρίσκω νόημα... και Ζω μακριά από τις Εξαρτήσεις και τον Εκφοβισμό» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (όλες οι τάξεις Γυμνασίου)
63. «Μαθαίνοντας να παίρνουμε αποφάσεις» Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α ́ τάξη Λυκείου)
Η υλοποίηση των ως άνω προγραμμάτων και το εκπαιδευτικό υλικό εγκρίνονται υπό τις εξής προϋποθέσεις:
Α) Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση των προγραμμάτων σε μαθητές/τριες:
1. Η συμμετοχή των σχολείων στα εν λόγω προγράμματα να είναι προαιρετική και δωρεάν για τους/τις μαθητές/τριες και να πραγματοποιείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/ντριας ή του Προϊσταμένου/ης, ώστε να μην παρακωλύεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
2. Να έχει προηγηθεί ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών σε ό,τι αφορά τα συγκεκριμένα προγράμματα.
3. Να έχει εξασφαλιστεί η ενυπόγραφη δήλωση συναίνεσης των γονέων/κηδεμόνων, έχοντας υπόψη ότι η συμμετοχή των παιδιών τους δεν είναι υποχρεωτική. «Εξαιρείται από την προϋπόθεση αυτή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσχολικής αγωγής “Ο Ρούλης Κουβαρούλης και η Ρίτσα Κουβαρίτσα” για λόγους που σχετίζονται με την ειδική στοχοθεσία του προγράμματος.» (αρ. 38/19-09-2019 απόσπασμα πρακτικού του ΙΕΠ).
4. Πριν από την υλοποίηση των προγραμμάτων να προηγείται ενημέρωση του Συντονιστή/στριας Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., καθώς και των Υπεύθυνων Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
5. Σε περίπτωση υλοποίησης των προγραμμάτων από στελέχη των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας (α) η διάρκεια κάθε προγράμματος να μην υπερβαίνει τις τέσσερις (4) διδακτικές ώρες και (β) να είναι υποχρεωτικά παρών/παρούσα εκπαιδευτικός της τάξης.
6. Η επίσκεψη στελεχών των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στη σχολική μονάδα να πραγματοποιείται (α) σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί παρουσίας τρίτων προσώπων στον χώρο του σχολείου: (αα) το άρθρο 16 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ109/Α ́/01.08.2017) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και (ββ) η με αρ. πρωτ. Φ1/3254/Δ2/10-01-2019 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και (β) με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/ντριας ή του Προϊσταμένου/ης της σχολικής μονάδας, ώστε να μη διαταράσσεται η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και του ωρολογίου προγράμματος.
7. Κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων στα σχολεία: (α) να είναι εξασφαλισμένη η προστασία των ατομικών δικαιωμάτων και των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών βάσει της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (ν. 2472/1997, ν. 4139/2013, Κανονισμός (ΕΕ) 2016/679, Οδηγία 2002/58/ΕΚ και Οδηγία 2009/136/ΕΚ) και (β) να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών/τριών.
8. Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση δράσεων των προγραμμάτων στις εγκαταστάσεις των φορέων:
α) η επίσκεψη των μαθητών/τριών να πραγματοποιείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας και με ευθύνη αυτών,
β) να τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις περί ασφαλούς μετακίνησης, όπως ορίζονται στο ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109/τ.Α’/2017) για την Π/θμια Εκπαίδευση και (ββ) στη με αρ. πρωτ. 33120/ΓΔ4/28-02-2017 ΥΑ (ΦΕΚ 681/τ. Β ́/06-03-2017) για τη Δ/θμια Εκπαίδευση και
γ) οι χώροι υλοποίησης των εν λόγω δράσεων να πληρούν τις προϋποθέσεις των χώρων
συνάθροισης κοινού και 
δ) να έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών/τριών.
10. Να μην επιτρέπεται σε καμία περίπτωση η φωτογράφιση, η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση των μαθητών/τριών.
11. Πριν από την υλοποίηση των προγραμμάτων να προηγηθεί ανάρτηση στον ιστότοπο του φορέα (ΟΚΑΝΑ) με (α) σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων (περιγραφή δράσεων, μεθοδολογία, στόχοι, επιδιωκόμενα αποτελέσματα, αποτίμηση) και (β) παρουσίαση του εκπαιδευτικού υλικού, προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.
12. Να μην επιτρέπεται η διάθεση ή η προβολή οποιουδήποτε υλικού ή προϊόντος το οποίο αφορά έμμεση ή άμεση διαφήμιση/προώθηση εμπορικών προϊόντων φορέων/επιχειρήσεων ή υπηρεσιών ή δεν είναι εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ. για το σχολικό έτος 2019-2020, συμπεριλαμβανομένων και των αναφορών σε τυχόν χορηγούς των συγκεκριμένων προγραμμάτων.
13. Τα εν λόγω προγράμματα να μη χρησιμοποιούνται για κανενός είδους διαφημιστικό ή άλλο εμπορικό σκοπό και σε κανένα στάδιο της υλοποίησής τους να μην προκύπτει κανένα κόστος συμμετοχής για τους/τις μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, τις σχολικές μονάδες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες.
Β) Σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό υλικό που θα αξιοποιηθεί κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων:
1. Το εν λόγω υλικό δύναται να αξιοποιηθεί από τον/την εκπαιδευτικό με χαρακτήρα προαιρετικό.
2. Ο/Η εκπαιδευτικός δύναται να εντάξει το εκπαιδευτικό υλικό στο διδακτικό έργο κατά την κρίση του/της, επιλέγοντας τις δραστηριότητες που θεωρεί κατάλληλες για την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών/τριών, διασφαλίζοντας τη συνάφεια των δράσεων με το πρόγραμμα σπουδών και τη συνέχεια των προσφερόμενων στους/στις μαθητές/τριες μαθησιακών εμπειριών σε ενότητες γνωστικών αντικειμένων που προσφέρονται για ανάλογες προεκτάσεις, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης (για τα δημοτικά σχολεία) ή Προγράμματος Αγωγής Υγείας.
3. Σε περίπτωση που το εν λόγω υλικό αξιοποιηθεί από στελέχη των Κέντρων Πρόληψης των
Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, αυτό να χρησιμοποιείται χωρίς τροποποιήσεις και σύμφωνα με την παρούσα έγκριση.
4. Το υλικό να χρησιμοποιείται χωρίς οικονομική επιβάρυνση για τους/τις μαθητές/τριες και τον Σύλλογο Διδασκόντων και χωρίς τη διανομή ή προβολή οποιουδήποτε διαφημιστικού ή άλλου υλικού, το οποίο δεν έχει προηγουμένως εγκριθεί για το σχολικό έτος 2019-2020 στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας.
5. Να μην πραγματοποιηθεί μελλοντική εμπορική διάθεση του εκπαιδευτικού υλικού με την
αναφορά της συγκεκριμένης έγκρισης του Υ.ΠΑΙ.Θ. 
6. Το εκπαιδευτικό υλικό να τεθεί υπόψη των Υπεύθυνων Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να αξιοποιηθεί αναλόγως σε Προγράμματα και δράσεις Αγωγής Υγείας.
Γ) Σε ό,τι αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών:
1. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφωτικές συναντήσεις με τα εξειδικευμένα στελέχη των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του ΟΚΑΝΑ να είναι προαιρετική, δωρεάν και να πραγματοποιείται εκτός του εργασιακού ωραρίου τους.
2. Οι επιμορφωτικές συναντήσεις να διοργανώνονται σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

ΥΛΙΚΟ ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ "ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ":

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΠΕ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ "ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ"