Οριζόντιο μενού - MEGA

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων 2015-2016 στη θεματική: Φιλαναγνωσια - Μαθητικος Τυπος – Ομιλοι


Φιλαναγνωσια – Βιβλιοτρεχαλα
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Φιλαναγνωσια
8ο Δ.Σ. Ρεθύμνου: Μαραγκουδακη Μαρια
ΤΜΗΜΑ: Δ2, 14 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Ενα Κουβαρι Μυστικα - Εκδοσεις Ψυχογιος
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Ενημερωση των μαθητων για το προγραμμα, προτασεις για αναγνωση λογοτεχνικων βιβλιων και τελικη επιλογη μετα απο συζητηση. 
2. Αναγνωση αρχικα απο την εκπαιδευτικο αποσπασματων του βιβλιου και στη συνεχεια τμηματικη αναγνωση του βιβλιου απο τους ιδιους τους μαθητες και συζητηση πανω στο συγκεκριμενο κειμενο. 
3. Αναφορα στις δρασεις και εκτελεση αυτων. 
4. Παρουσιαση των δρασεων απο τους μαθητες και επιλογη των πιο αντιπροσωπευτικων απο αυτες .
5. Συζητηση  για τα αποτελεσματα του προγραμματος και εξαγωγη αποτελεσματων.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η πιο σημαντικη δραστηριοτητα θεωρω οτι ηταν αυτη που αφορουσε τις δρασεις των μαθητων με βαση το λογοτεχνικο βιβλιο που διαβασαν (ζωγραφική, κολάζ, περιγραφή αγαπημένου ήρωα, συνέχεια της ιστορίας με δικό τους τέλος, δημιουργία ποιημάτων, περίληψη, νέος τίτλος. Η παραπανω δραση θεωρω οτι ηταν η πιο σημαντικη γιατι εδωσε τη δυνατοτητα στα παιδια να ξεδιπλωσουν τη φαντασια τους αλλα και να καλλιεργησουν  και να αναδειξουν το "λογοτεχνικο τους ταλεντο". 
ΕΜΠΟΔΙΑ: στην αρχη υπηρξε μια μικρη δυσκολια στη διαρκεια επεξεργασιας του λογοτεχνικου αποσπασματοσπου ομως ξεπεραστηκε γρηγορα και ευκολα οταν τα παιδια κατανοησαν τον τροπο με τον οποιο θα εργαζονταν.
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ: Παραγώμενο έντυπο από τους μαθητές 

Ο θαυμαστός κόσμος της Άλκης Ζέη – 5ος Μαραθώνιος ανάγνωσης
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Φιλαναγνωσια
Δ.Σ. Αγ. Νικολάου: Περιστερίδη Ευριδίκη, Φορίδης Θοδωρής
ΤΜΗΜΑ: Β, 22 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 μήνες
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Λογοτεχνικά βιβλία από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Συνεργασία με τις εκδόσεις "Μεταίχμιο"
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1ο ΒΗΜΑ (Α΄ Τριμηνο- Νοεμβριος/2014-Ιανουαριος/2015). 
Αναγνωση απο τις εκπαιδευτικους
Στόχοι
Άσκηση στην ακρόαση και κατανόηση του κειμένου
Αναδιήγηση
Επικοινωνία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και με τις δασκάλες
Σεβασμός στην προσωπικότητα των άλλων
2ο ΒΗΜΑ (Β΄ Τριμηνο-Φεβρουαριος-Μαρτιος/2016)
Στόχοι (όλοι οι προηγούμενοι κι επιπροσθέτως)
Ενθάρρυνση στη λήψη πρωτοβουλιών και στην ενίσχυση της αυτενέργειας
Βελτίωση προφορικού και γραπτού λόγου
Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και συνεργασίας
Οι μαθητές παροτρύνονται να διαβάσουν τα προτεινόμενα βιβλία στο σπίτι τους ή στην ώρα της ευέλικτης ζώνης που είναι αφιερωμένη στο πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας (σε ομάδες ή ατομικά).
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Δημιουργία ζωγραφιάς σχετικά με τις παραγράφους που αναγνώστηκαν στην τάξη και για ότι υποκίνησε την περιέργεια και φαντασία των μαθητών. Για παράδειγμα ζωγραφίσαμε έναν ήρωα του βιβλίου, ένα τοπίο, ένα αντικείμενο που άρεσε στους μαθητές και τους έκανε εντύπωση κ.λ.π. Η δραστηριότητα βοήθησε στη δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών».
ΕΜΠΟΔΙΑ: Δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα προβλήματα, αντίθετα τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν καθώς ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για αυτά. 
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ

Πειρατική βιβλιοδύσσεια
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Φιλαναγνωσια
Δ.Σ. Αγ. Νικολάου: Τριαματάκη Αθηνά
ΤΜΗΜΑ: Ολοήμερο, 33 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5 μήνες
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: της ActionAid
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ξεκίνησε μελετώντας τα στάδια που περνά ένα βιβλίο για να έρθει στα χέρια μας, τα μέρη που το απαρτίζουν και τους κανόνες στη χρήση και την φροντίδα των βιβλίων.  Καθ 'όλη τη διάρκεια της χρονιάς οργανώσαμε δανειστική βιβλιοθήκη από την οποία τα παιδιά δανείζονταν βιβλία και για όποια έβρισκαν ενδιαφέρον τα παρουσίαζαν μέσα στην τάξη στα πλαίσια της εκπομπής που παίζαμε "Τα Ολοημεράκια". 
Παράλληλα ο ήρωας-πειρατής που είχαμε μέσα στην τάξη κάθε φορά που υπήρχε μια αφορμή (παγκόσμιες ημέρες, γιορτές, απόκριες κ.α.) μας έφερνε μια καινούρια αποστολή να ξεπεράσουμε μέσα από ένα ταξίδι που κάναμε από κάποιο σχετικό βιβλίο. Μερικά από τα παραμύθια που αναγνώστηκαν ήταν "Ιστορίες με τους 12 μήνες" της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, στην αρχή κάθε μήνα, η "Πινεζοβροχή" του Ευγ. Τριβιζά με αφορμή τις βροχές του χειμώνα, η "Η κυρά-Δημοκρατία" της Κ.Αρμενιάκου, "Το Χαρούμενο Λιβάδι" της Φ. Νικολούδη, " Ο Ελμερ " του Ντ. Μακ Κι για τη διαφορετικότητα, "Ο Αρλεκίνος" της Ζ. Σαρή, "Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα" της Χρ. Καραίσκου.  
Με αφορμή αυτά υλοποιήσαμε ποικίλες δραστηριότητες όπως κατασκευές (Αρλεκίνος, Δημοκρατία-Δικτατορία), κινητικά παιχνίδια στην αυλή (π.χ. πινέζες έπαιζαν κυνηγητό με τα μπαλόνια), ζωγραφική με το στόμα, κατασκευή αφίσας, κολλάζ λουλουδιών, βάψαμε αυγά παρά το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα και  δραματοποιήσαμε τις ιστορίες με τους μήνες. 
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 
Η πιο σημαντική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν η συμμετοχή του ολοημέρου στην παγκόσμια εβδομάδα δράσης της Action Aid  που είχε θέμα τα παιδιά με αναπηρίες. Αυτό έγινε με αφορμή το βιβλίο που μας έφερε ο πειρατής μας Μαρκαριάν με τίτλο: "Θέλω μόνο να παίξω μαζί σου" του Μ.Αυτζή. Τα παιδιά προσπάθησαν να μπουν στη θέση αυτών των παιδιών που αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία και κλήθηκαν να ζωγραφίσουν μια αφίσα με ένα σχολείο κατάλληλα διαμορφωμένο για όλα τα παιδιά, ένα σχολείο στο οποίο  όλα τα παιδιά θα είχαν ίσες ευκαιρίες.
Η δράση αυτή θεωρήθηκε πιο σημαντική γιατί το παραμύθι αυτό συγκίνησε περισσότερο απ' όλα τους μαθητές που το  επεξεργάστηκαν και μέσα από την παγκόσμια εβδομάδα δράσης και την κατασκευή της αφίσας που ζήτησε η Action Aid θεώρησαν ότι βοηθούσαν σε κάτι πολύ σημαντικό μιας και τα παιδιά είχαν εμπειρία και ευαισθησία για παιδιά με αναπηρία αφού είχαν και συμμαθήτρια στο πρωινό πρόγραμμα που είχε ανάλογο πρόβλημα.  Επίσης, άλλος ένας λόγος που ήταν σημαντική είναι γιατί ήταν η μόνη δραστηριότητα που κατάφεραν να συνεργαστούν ομαδικά και χωρίς συγκρούσεις.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Δυστυχώς η συνύπαρξη διαφορετικών ηλικιών στο ολοήμερο τμήμα δημιούργησε προβλήματα μιας και τα μεγάλα παιδιά της Ε' τάξης δεν είχαν μεγάλο ενδιαφέρον όταν κάναμε κάτι διαφορετικό ή εναλλακτικό από αυτό που ήξεραν (δηλαδή το ότι θα διαβάσουν και θα βγουν έξω για μπάλα).  Έτσι άλλα παιδιά ενδιαφέρονταν πάρα πολύ και άλλα λιγότερο με αποτέλεσμα τα τελευταία να δυσχεραίνουν με την συμπεριφορά τους την διαδικασία.
Τέλος, άλλη μια σημαντική δυσκολία που δυστυχώς δεν ευνόησε την υλοποίηση όλων των αρχικών στόχων (όπως μελέτη εικονογράφησης, σκυταλοδρομία ανάγνωσης, λογοτεχνικό εργαστήρι δημιουργικής γραφής) ήταν η κούραση και η εξάντληση που είχαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του ολοημέρου τόσο από το πρωινό πρόγραμμα όσο και από τις πολλές και απαιτητικές κατ' οίκον εργασίες που είχαν.  

Μικροί δημοσιογράφοι σε δράση 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Σχολικη Εφημεριδα/Περιοδικο
1ο Δ.Σ. Ατσιπόπουλου: Τρυφερίδου Ευδοξία, Τσαλπαράς Στυλιανός, Ελευθερία Γιακουμάκη
ΤΜΗΜΑ: ΤΕ, Γ2, 44 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 6 μήνες
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
- Τα παιδιά ορθογραφούσαν στη σχολική εφημερίδα με αφορμή διάφορα θέματα κάθε φορά. Πιο σημαντικό ήταν το άρθρο για την ισότητα των δύο φύλων. Υπήρξαν έντονες συζητήσεις, αντιπαραθέσεις και παροδοχή της διαφορετικότητας και της ισότητας. Τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν είχαν να κάνουν με τα στερεότυπα που είχαν δομηθεί από τις οικογένειες
- Στην έναρξη της εφημερίδας είχαμε ξεκινήσει  με τη γνωριμία, γραφή διαφόρων κειμένων, περιγραφικά, αφίσας, παραμυθιών, ποίησης, έρευνας, παρουσίασης, κ.α. Τα περισσότερα κείμενα ήταν επίκαιρα, κάποια συνδεδεμένα με θέματα που προέρχονται από τα ίδια τα παιδιά, κάποια είχαν σχέση με θέματα που ασχολούμασταν στα μαθήματα της γλώσσας, της μελέτης, των θρησκευτικών. Φυσικά κάποια κείμενα γράφονταν ατομικά, κάποια ομαδικά με ομάδες των δυο και πάνω και κάποια  άρθρα γράφονταν απ' όλους μαζί ως τμήμα.     
Με τα παιδιά ύστερα από γνωριμία που είχαμε κάνει μέσα στην τάξη με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αποφασίσαμε να πάμε να δούμε στο χωριό πόσες πινακίδες έχει και για πιο λόγο έχουν τοποθετηθεί και να μετρήσουμε πόσα αυτοκίνητα περνούν από το κεντρικό δρόμο του χωριού και αν οι οδηγοί μοτοσικλετών φοράνε κράνος. Τα παιδιά μπήκαν στο ρόλο ενός δημοσιογράφου που προσπαθεί μέσα από την έρευνά (επιτόπια έρευνα) του να διαπιστώσει αν αυτά που γνωρίζει για το αντικείμενο (στην προκειμένη περίπτωση του Κ.Ο.Κ) πληρούνται και στη πραγματικότητα.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Θεωρώ πως δεν υπήρξαν σοβαρά προβλήματα. Αυτό που συνέβαινε ήταν πως στην γραφή και στην παράδοση κάποιων κείμενων από τα παιδιά υπήρχε μια σχετική καθυστέρηση, η οποία οφείλεται κυρίως στις εξωτερικές δραστηριότητες (φορτωμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα) που έχουν τα παιδιά.  

Εισαγωγή στο σκακι
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Πολιτισμος – Ομιλος
Δ. Σ. Πλακιά: Θεοδωρου Γιαννης, Κατσιος Κωνσταντινος, Καλαϊτζης Γιωργος
ΤΜΗΜΑ: Γ, Δ1, Ε, 60 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Βιβλια, Σκακιερες, Προβολες 
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Σκακιστικος Ομιλος Θεσσαλονικης 
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αρχικά, έγινε μια διαγνωστική συζήτηση, στη συνέχεια, έγιναν παρουσιάσεις των κομματιών του σκακιού και επεξήγηση των κανόνων του παιχνιδιού. Στη συνέχεια, έμπειροι μαθητές έπαιζαν με λιγότερους έμπειρους παίκτες και ο εκάστοτε εκπαιδευτικός έπαιζε κυκλικά με όλους. Σταδιακά, η πλειονότητα των μαθητών έγιναν ανεξάρτητοι παίκτες/τριες.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πιο σημαντική δραστηριότητα ήταν οι αγώνες μεταξύ έμπειρων και άπειρων μαθητών. 
Ήταν σημαντική διότι:
1. τα ίδια τα παιδιά έγιναν δάσκαλοι.
2. έδειξαν πραγματική υπομονή σε άπειρους παίκτες
3. δημιουργήθηκαν ζευγάρια μαθητών, οι οποίοι πριν δεν συσχετιζόντουσαν 
4. εμφάνισαν όλα τα παιδιά βελτίωση
ΕΜΠΟΔΙΑ: Αρχικά δεν υπήρχαν σκακιέρες για όλους, σταδιακά όμως αποκτήθηκαν. 
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ: Παραγώμενο έντυπο από τους μαθητές

Δημιουργία έντυπης εφημερίδας – περιοδικού της Β τάξης του Δ.Σ. Πρινέ
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Σχολικη Εφημεριδα/Περιοδικο
Δ. Σ. Πρινέ: Ελευθερία Τζωρτζινάκη
ΤΜΗΜΑ: Β, 16 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες
ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ: Εγκυκλοπαίδειες, Άλλα μαθητικά έντυπα...
Μέσω μεθόδων αλληλεπίδρασης (βιωματικά, διερευνητικά)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Πρόσκληση της δημοσιογράφου Εύας Λαδιάς, του προέδρου της δημοτικής κοινότητας Πρινέ, Π. Κουτσουδάκη και της εκπαιδευτικού & συγγραφέα Μ. Καριωτάκη (μέσω skype).
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: Στο χώρο του πολιτιστικού συλλόγου του χωριού για να πάρουμε συνέντευξη από τον ιερέα, πρώην δασκαλο του χωριού. Στη Κεντρική Δημοσια Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου όπου είδαμε και άλλα σχολικά έντυπα. Στην Αμνάτο στο Μουσείο Σχολικής Ζωής & Λαογραφικό Μουσείο. Στο Σπίτι του Πολιτισμού, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Ρεθύμνου
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 
Αρχές του Απρίλη,  στο βιβλίο της Γλώσσας (στο κεφ. 17. Εφημερίδες! Εφημερίδες!)  οι 4 ήρωες  πήραν την απόφαση να ξεκινήσουν την έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας. Στο εξής όλες οι γλωσσικές ασχολίες του βιβλίου ήταν  η σύνταξη μιας εφημερίδας από τα παιδιά. Διάφοροι τύποι γραπτού λόγου  αναπτύσσονται εξελικτικά με μόνο αυτόν το στόχο. Έτσι και εμείς αδράξαμε την ευκαιρία να κάνουμε τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος πιο ενδιαφέρουσα, διαθεματική,  βιωματική και  ζωντανή! Τα "Πρινιώτικα Νέα" ήταν η αφορμή...
Με δημοκρατικές διαδικασίες αποφάσισαν οι μαθητές  αν θέλουν να φτιάξουν μια εφημερίδα, το όνομά της, και τις ομάδες εργασίας.
Στο τέλος κάθε εβδομάδας κάναμε μια 'ομάδα  σύνταξης' και ελέγχαμε πού φτάνει η εργασία μας αυτή. Λέγαμε στην τάξη τι θέμα  έχει αναλάβει ο καθένας ατομικά, πώς το δουλεύει, τι στόχο έχει.  Το ίδιο κάναμε και στις ομαδικές εργασίες,, π.χ. το  θέμα "Ζώα υπό εξαφάνιση". Ακόμη λέγαμε ο καθένας τη γνώμη του για το κάθε θέμα.
Σε κάθε ευκαιρία παίρναμε το μαγνητοφωνάκι μας και τη  φωτογραφική μας μηχανή  και βγαίναμε από την τάξη για να καταγράψουμε τα γεγονότα ή για να συλλέξουμε υλικό για ένα επόμενο θέμα των "Πρινιώτικων Νέων"! Για παράδειγμα η επίσκεψη μας στον ιερέα και πρώην δάσκαλο του χωριού για να του πάρουμε συνέντευξη.  
Στην πορεία, στις 'ομάδες σύνταξης' παρακολουθούσαμε το "στήσιμο" των σελίδων, διαλέγαμε τα χρώματα, τη θέση  μέσα στη σελίδα και δακτυλογραφούσαμε σιγά σιγά όσο προλαβαίναμε τα διάφορα άρθρα και θέματα των 'Πρινιώτικων Νέων'! 
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα ενδιαφέροντα, οι ιδέες και οι αναζητήσεις των παιδιών ήταν αστείρευτα! Όλα τα βήματα ήταν σημαντικά από αυτή την άποψη! Όμως οι "ομάδες σύνταξης" ήταν  το σημείο κλειδί για την εξέλιξη και σύνταξη της εφημερίδας "Πρινιώτικα νέα". Στις ώρες που κάναμε τις "Ομάδες σύνταξης" τα παιδιά ένιωθαν την ικανοποίηση ότι είχαν τον κύριο λόγο για τις επόμενες κινήσεις μας! Το αίσθημα της συνεργασίας, της δημοκρατικής διαδικασίας ήταν ιδιαίτερα έντονο! 
ΕΜΠΟΔΙΑ: Η έλλειψη του χρόνου και η οικονομική υποστήριξη της έκδοσης  της εφημερίδας μας
ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ: Παραγώμενο έντυπο από τους μαθητές

Παραμύθια από όλο τον κόσμο
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Φιλαναγνωσια
Δ. Σ. Πρινέ: Σκόλια Δήμητρα
ΤΜΗΜΑ: Α, 15 παιδιά
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 μήνες
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ:Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η ώρα του προγράμματος αυτού, εκτός των άλλων, ήταν ιδιαίτερα χαλαρωτική, γι' αυτό οι μαθητές "μετακόμιζαν" στο χώρο χαλάρωσης (στρώματα με μαξιλάρες) και ταξιδεύανε με τη βοήθεια του χάρτη σε ένα μακρινό τόπο από τον οποίο προέρχονταν το παραμύθι. Οι μαθητές ανέφεραν ό,τι γνώριζαν για τη χώρα, για τους ανθρώπους και τη ζωή εκεί.
Στη συνέχεια τους διάβαζα το παραμύθι, με όση παραστατικότητα και ύφος διαθέτω και χρησιμοποιώντας κάποια απλά μουσικά όργανα, και ακολουθούσαν ερωτήσεις κατανόησης αλλά και συζήτηση γύρω από το θέμα του παραμυθιού, τα ήθη και έθιμα του τόπου και κάναμε συγκρίσεις με τα δικά μας. Πολλά από τα αυτά τα θέματα τα δουλεύαμε και στη Μελέτη και ήταν ιδιαίτερα αγαπητά. Άρεσε πολύ στα παιδιά το ότι μιλούσαμε για τόσο μακρινά και εξωτικά μέρη.
Μετά τα παιδιά ζωγράφιζαν μία σκηνή από το παραμύθι που τους έκανε εντύπωση.
Η δραματοποίηση δεν ήταν εφικτή γιατί τα παιδιά την τελευταία ώρα ήταν πολύ κουρασμένα και είχαν ήδη κάνει κάτι ανάλογο στην ώρα της γλώσσας, οπότε προτιμούσαν να ζωγραφίσουν.
Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πολύ εποικοδομητικές ήταν οι συζητήσεις που έγιναν, αλλά νομίζω ότι οι ζωγραφιές των παιδιών ήταν η καλύτερη απεικόνιση των παραμυθιών στα μάτια τους. Η εικόνα, τα χρώματα  και η σκηνή που διαλέγει το παιδί να απεικονίσει δείχνει αυτό που του άρεσε, του έκανε εντύπωση και τι κατάλαβε από αυτό. Είναι μια πολύ απλή και ευχάριστη  δραστηριότητα από την οποία μπορούμε να συμπεράνουμε την απήχηση του παραμυθιού.
ΕΜΠΟΔΙΑ: Η δραματοποίηση δεν πέτυχε γιατί δεν ήταν καλή η ώρα και δεν υπήρχε κάθε φορά αρκετός χρόνος.